Science fiction-undret på åttiotalet

bladerunner-pris-roy-batty

Torsdag betyder nytt avsnitt av Farfarsparadoxen!

I det tjugofjärde avsnittet ställer vi oss frågan om vad som gör åttiotalets science fiction-filmer så bra och varför vi uppskattar deras estetik, vi ställer Peter Wellers Robocop mot Joel Kinnamans dito och snackar onda företag som Tyrell Corporation och Weyland-Yutani. Det diskuteras dessutom åldersmärkning, ultravåldsamma ”director’s cut”-utgåvor och specialeffekternas utveckling. Vi tar också tempen på nittiotalets sci-fi-filmer och jämför med åttiotalets. Är det verkligen så stor skillnad?

Källor: Hemsida, nedladdningslänk, Itunes, Twitter och Facebook.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s